SEE avduker revolusjonerende skinpakk-løsninger som vil endre matemballasjeindustrien

SEE, en pioner innen emballasjeinnovasjon og bærekraft.

Vi er glade for å kunngjøre lanseringen av tre banebrytende skinpakk-overfilmer. Disse er designet for å sette nye standarder for emballasjeeffektivitet og -ytelse. Introduksjonen av disse kostnadseffektive løsningene med høy ytelse, markerer en betydelig milepæl i SEEs forpliktelse til å revolusjonere emballasjeindustrien.

De er kompatible med selskapets anerkjente teknologier CRYOVAC® Darfresh® on Tray, Darfresh rollstock og Vacuum Tray Skin. De nye overfilmene er konstruert for å tilby unike fordeler til matprodusenter. Nøkkelfunksjonene er: overlegen oksygenbarriere, forbedrede optiske egenskaper, eksepsjonell formbarhet, robust implosjonsmotstand og god forseglingsevne. Dette uten at det går på bekostning av form eller beskyttelse av de pakkede produktene.

Den innovative utformingen av overfilmene utgjør en merkbar reduksjon i den totale emballasjekostnaden (TOPACO) med Darfresh® on Tray-systemet. Så mye som 15-53 % kan man redusere, sammenlignet med Modified Atmosphere Packaging (MAP), avhengig av tykkelse på filmen i skålen eller underbanen som brukes. Denne effektivitetsgevinsten viser at SEE er dedikert til å levere kostnadseffektive løsninger uten å ofre kvaliteten.

De nye overfilmene muliggjør en betydelig reduksjon i materialforbruk. I mange tilfeller går man fra de tradisjonelle 100/120 my til 80 my. Dette gjelder for alle skinpakk-systemene. For de som bruker Darfresh® on Tray-teknologi, betyr det ikke bare en reduksjon i materialbruk, men også en reduksjon i karbonavtrykk sammenlignet med MAP, pga redusert matavfall og tykkelse på skålen. Dessuten gir det en produktivitetsøkning fra 6 sykluser per minutt til 8,5 sykluser per minutt, som i sin tur gir matprodusenter økt driftseffektivitet.

Når man ser på Vacuum Tray Skin-teknologi, kan de nye overfilmene oppnå en bemerkelsesverdig besparelse på hele 4-51 % plastreduksjon sammenlignet med andre skinpakk-materialer på markedet. Dette gjør det mulig også å redusere tykkelsen på skålen, noe som ytterligere understreker SEEs bærekraft.

«SEE er stolte av å introdusere disse banebrytende skinpakk-løsningene til markedet,» sa Marta Lara, Senior Marketing Manager, Food Retail, EMEA hos SEE. «Vår forpliktelse til innovasjon, bærekraft og kundesuksess gjenspeiles i disse nye tilbudene. Vi tror at disse forbedringene ikke bare vil være til fordel for våre kunder ved å forbedre effektiviteten og redusere kostnadene, men også bidra betydelig til vårt felles mål om en mer bærekraftig fremtid.»

SEE fortsetter å lede an når det gjelder å tilby bærekraftige, høyt ytende emballasjeløsninger som møter de utviklende behovene til industrier over hele verden. Med lanseringen av de nye overfilmene for skinpakk-emballasje bekrefter SEE sin dedikasjon til å beskytte varer, forlenge holdbarheten på mat og forbedre forretningsdriften gjennom innovative og ansvarlige emballasjeløsninger.

For mer informasjon:

SEE

Carole Perry, Marketing Communications Manager – UK, Ireland, Scandinavia

Tel: +44 (0)1480 224000

Email: carole.perry@sealedair.com

Website: www.sealedair.co.uk

Om SEE

Sealed Air Corporation (NYSE: SEE), er en ledende global leverandør av emballasjeløsninger som omfatter bærekraftige materialer med høy ytelse, automasjon, utstyr og tjenester. SEE designer, produserer og leverer emballasjeløsninger som forlenger holdbarheten på mat, beskytter varer og automatiserer emballasjeprosesser. Vi leverer våre emballasjeløsninger til en rekke sluttmarkeder, inkludert ferske proteiner, matvarer, flytende drikker og væsker, medisinsk og biovitenskap, detaljhandel for e-handel, logistikk og omnikanal-oppfyllingsoperasjoner og industri. Våre globalt anerkjente varemerker inkluderer CRYOVAC® matemballasje, LIQUIBOX® flytende drikker og væsker, SEALED AIR® beskyttende emballasje, AUTOBAG® automatiserte emballasjesystemer og BUBBLE WRAP® varemerke. I 2023 genererte SEE 5,5 milliarder dollar i salg og har omtrent 17 000 ansatte som betjener kunder i 115 land/områder.

www.sealedair.com

Dette er markedsføring fra en av våre annonsører på Emballasjeforeningen.no