Den røde tråden på Emballasjedagene 2015 var Speed to market. Nederst i denne artikkelen finner du også bilder fra Scanpack.
Program_Emballasjedagene_2015_v15
Forbrukerkrav fører til at produktutviklingen må gå stadig fortere, og at produktene skal være mer innovative.
Hva betyr dette for aktørene i verdikjeden og for kvaliteten på produktutviklingen?
Hele verdikjeden er representert
Vi har invitert foredragsholdere som representerer forskjellige ledd i verdikjeden til å fortelle om sin hverdag og sine utfordringer. Her er noen av dem:
Marna Kotte Åsgren i Rema 1000 vil snakke om utvikling av egne merkevarer. Erik Bern i Arcus og Knut Ellekjær i Orkla skal fortelle litt om hvordan de takler balansekunsten mellom ledetid, innovasjonshøyde og suksessgrad når det gjelder produktutvikling.
Amund Aalstad i Smurfit Kappa Norpapp og Søren Marcussen i RPC Superfos representerer emballasjeleverandørenes opplevelse av tidspresset ved utvikling av nye løsninger i henholdsvis bølgepapp- og plast.
Råvareprodusenter, utstyrsleverandører, forskningsmiljøet og gjenvinningsbransjen er også representert på talerlisten i løpet av de to dagene.
Prisutdeling og bedriftsbesøk
Under festmiddagen på kvelden den 5. november deler vi ut Emballasjefagprisen og Optimeringsprisen. Det er også mulig delta på bedriftsbesøk og sosialt samvær på onsdagen 4. november.
Les nyheter fra Scanpack på Packnews.no
Se bilder fra Scanpack her: