Siste frist: Grunnkurs Emballasje og emballering

Påmeldingsfristen nærmer seg! Ikke gå glipp av kompetansen du trenger for morgendagens emballasje- og emballeringsbransje.

Grunnkurs Emballasje og emballering (tidligere Emballasjeskolen) er Emballasjeforeningens omfattende undervisningsprogram som består av tre fysiske og tre digitale samlinger gjennom ett år.

Med oppstart 16. september, vil deltakerne i løpet av 12 måneder få en innføring i emballasjematerialer, design, produksjon og gjenvinning av emballasje, blant annet. Gjennom bedriftsbesøk får elevene også kjennskap til maskiner, pakketeknikker og støpeformer.

Emballasjejussen opplever en rivende utvikling om dagen, både nasjonalt og internasjonalt. Utvidet produsentansvar, sirkulærøkonomi, ny forordning fra EU og det grønne skiftet er alle toneangivende fagområder både i bransjen generelt og som pensum i grunnkurset.

Les hva tidligere deltakere sier:

«Det grønne skiftet» er navnet den norske regjeringen har gitt de store omveltningene samfunnet skal gjennom for at Norge skal bli et lavutslippsland i 2050. Emballasjebransjen slipper ikke unna.

Heldigvis gir Grunnkurs Emballasje og emballering deg kompetanse om nettopp dette.

Vår bransje er preget av nyskaping og teknologi. Som deltaker på grunnkurset får du muligheten til å dra på studiebesøk til selskaper som baner vei for innovativ utvikling.

For spørsmål, kontakt kompetanseleder i Emballasjeforeningen, Yngve Krokann: yngve@emballasjeforeningen.no