Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nulla sodales eros arcu, id mollis metus pretium vitae.

Glomma Papp får ny markedsdirektør

Mandag 2. mai tar Ruth Nilsen over etter Bjørn Ivar Larsen som markedsdirektør i Glomma Papp. – Vi må endre oss i takt med det som skjer ellers i verden, sier hun.

 

Når april blir mai, blir Ruth Nilsen ny markedsdirektør i Glomma Papp. Hun tar over etter Bjørn Ivar Larsen, som først går over i en konsulentrolle før han pensjonerer seg ved utgangen av året.

– Jeg gleder meg veldig. Det blir morsomt å samarbeide med de flinke kollegaene mine i Glomma Papp videre, sier Nilsen.

 

Lang fartstid i Glomma Papp

Nilsen kommer fra rollen som markedssjef for emballasje i Glomma Papp, men karrieren hennes i bedriften startet tilbake på 80-tallet. Da som vikar på ordreavdelingen.

– Jeg har vært i Glomma Papp så å si bestandig. Min far jobbet som elektriker her, så jeg hadde blant annet sommerjobb hos Glomma Papp gjennom videregående. Så fikk jeg vikariat på ordreavdelingen, etterfulgt av fast jobb i regnskapsavdelingen. Siden starten av 90-tallet har jeg hatt ulike jobber innen salg og emballasje, forteller hun.

Samtidig som hun jobbet i Glomma Papp, tok hun utdannelse i bedriftsøkonomi på kveldstid. De siste seks eller syv årene har hun vært markedssjef.

– Når man har vært et sted så lenge, begynner årene å gli litt over i hverandre, forklarer Nilsen.

 

Skryter av miljøet

«Markedssjef for emballasje» og «markedsdirektør» kan høres likt ut, men Nilsen forteller at hun som direktør nå vil være ansvarlig for hele markedsavdelingen, ikke bare for det som omhandler emballasje. I hennes nye jobb skal hun også være sjef for blant annet grafiske designere, produktutviklere og selgere.

Det ser hun fram til:

– Det er et utrolig hyggelig miljø og mange gode kollegaer. Vi er et team som jobber sammen mot felles mål, og det føler jeg vi har lyktes med så langt.

 

– Blir en del av kundenes marked

At Nilsen har jobbet for Glomma Papp i hele hennes arbeidsliv, bekrefter utsagnet om at folk som først begynner i emballasjebransjen, sjeldent slutter. Hun forklarer at bedriften legger opp til at man skal utvikle seg i jobben, og at det er gode muligheter for å få ulike jobber der.

– I tillegg til gode kollegaer, får man også et godt miljø med kundene man jobber med her. Man blir på en måte en del av kundenes marked også, sier hun.

 

Skal endre seg i takt med verden ellers

Nilsen forteller at det nok ikke vil bli store omveltninger på jobb når hun overtar etter Larsen, men at hun heller vil bygge på det arbeidet de har gjort sammen fram til nå.

– Jeg har samarbeidet tett med Bjørn Ivar, og om jeg ikke har vært den som bestemmer, så har jeg vært med på å påvirke utviklingen. Vi lever i en verden som utvikler seg, og vi må endre oss i takt med det som skjer ellers i verden, med nye krav til emballasje og miljø. Vi har evnen til å snu oss fort uten at det endrer noe dramatisk, sier hun.

Annonser:

Kommende kurs og arrangement